ponedjeljak, 7. prosinca 2009.

SINUSOIDA

Temeljna sinusoida je funkcija oblika:

Broj C je amplituda i vrijedi:

f(x) < ili jednako C, što znači: f(x)=C, odnosno f(x)=-C

-amplituda C određuje najveću i najmanju vrijednost funkcije

Temeljni period sinusoide je:

Fazni pomak, odnosno nul-točka desno od koje sinusoida počinje rasti:

Kako je sin0=0, formula za fazni pomak slijedi iz jednakosti wx + fi=0, a kako je osnovni period funkcije sinx jednak 2pi, formula za period slijedi iz jednakosti:
sin(w(x+P)+ fi)=sin(wx+fi) <--> wP=2pi

PRIMJERI
Temeljna sinusoida:
f(x)=2sin(3x-1)
ima amplitudu C=2, period 2/3 i nul-točku x0=1/3



Funkciju cosx također možemo promatrati kao temeljnu sinusoidu uz:
cosx = sin(x+pi/2)





nadam se da sam pomogla i da je točno! =)
pozz... ;)











4 komentara:

  1. napokon je neko neke stavil...meni se cini dobro ovo kaj sam preletela prek svega....=)....lajkam slikice/u....=)

    OdgovoriIzbriši
  2. Bravo Helena, drago mi je da si krenula s matkom....Samo naprijed.....
    Do sad je ok...i potrudila si se...:-)
    Možda da netko još stavi i onaj recept za crtanje....

    OdgovoriIzbriši
  3. Možda jedino si kao primjer mogla staviti neki naš primjer, a ne ovaj iz knjige jer su kutevi ovdje u radijanima, a vi ste mi nekako bliži za početak stupnjićima,...hm...ili se varam....(ali to naravno ne znači da primjer nije ok...)

    OdgovoriIzbriši
  4. ovo je odlična stranica...stvarno je pomogla...=))

    OdgovoriIzbriši